قالب وبلاگ
گالری عکس
دریافت همین آهنگ

قالب وبلاگ

script src="http://431.ir/ads/feed/show_banner.php?AdsID=61450&num=8&percent=20&size=1&direction=1&cat=0&subcat=0&theme=0&domain=bziran.com" > آذر 94 - علمی وفرهنگی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساخت موشک های مدل

ر یک موشک سوخت مایع، سوخت و اکسید کننده در مخازن مجزا نگه داری می شوند و از طریق سازو کاری که مرکب از لوله ها، شیدها و توربو پمپ ها می باشند ، به محفظه ی احتراق وارد شده و می سوزند.با احتراق پیشرانه گاز داغی تولید می شود که در هنگام عبور از محفظه به سرعت آن افزوده می شود و از دمای آن کاسته می گردد. به عبارت دیگر محفظه ی احتراق، انرژی شیمیایی سوخت را به انرژی جنبشی تبدیل می کند ، این است که نیروی پیشران تولید می شود.

موتورهای سوخت مایع از نظر پیچیدگی نقطه ی مقابل موتورهای سوخت جامد هستند، اما به هر حال به ازای پیچیدگی موتور های سوخت مایع مزایایی هم دارند که از آن جمله می توان به این موارد اشاره نمود که در موتورهای سوخت مایع با کنترل جریان پیشرانه به محفظه ی احتراق می توان کاهش یا افزایش نیروی پیشران و توقف یا استارت مجدد موتور را سبب گردید . در حالی که در موتورهای سوخت جامد در عین سادگی چنین امکانی تقریباً غیر ممکن است.

سوخت های مایعی که در موشک های حامل استفاده شده اند را می توان به 4 دسته تقسیم کرد:

مواد نفتی 2) مواد سرمازا 3) مواد خود مشتعل 4) پیشران های مایع قدیم     

<** ادامه مطلب...


ادامه مطلب

[ پنج شنبه 94/9/19 ] [ 10:56 عصر ] [ نیما نظریان پور ]

تجارت چیست ؟

تجارت یا دادوستد (به انگلیسی: Trade)، انتقال مالکیت کالا و خدمات از یک شخص یا نهاد به دیگری به ازای دریافت چیزی از خریدار است. به طور کلی هرگونه عملی (قابل نجش و اندازه گیری مادی) را که اشخاص در مقابل کالا یا خدمتی، کالا یا خدمتی را واگذار نموده و هر دو طرف به هنگام این عمل راضی باشند تجارت گفته می‌شود. تجارت به دو قسمت تجارت داخلی و تجارت خارجی تقسیم می‌شود. در عرف معمول به تبادل کالاها یا خدمات تجارت اطلاق می‌شود و برای بهتر معامله کردن در زمان لازم و محدود نیاز به اطلاعات و مدیریت کردن اطلاعات جهت رسیدن به هدف است. تجارت سازوکاری است که هسته? سرمایه‌داری را تشکیل می‌دهد.

نم




ادامه مطلب

[ پنج شنبه 94/9/19 ] [ 10:47 عصر ] [ نیما نظریان پور ]

علم بیولوژیک چیست؟؟؟

 

    لغت بیولوژیک

به معنای زیست شناختی یا علوم زیستی است که در بحث بهداشت حرفه ای واژه ی زیست
شناختی کاملترین معنا را میدهد.در واقع علم بیولوژیک یا زیست شناختی،مطالعه ی
زندگی و شاخه ای از علوم طبیعی است که به مطالعه ی موجودات زنده و چگونگی تعامل
آنها با هر محیط دیگر است.

کارشناسان بهداشت حرفه ای باید این عوامل را بشناسدچرا که
این عوامل دسته دیگری از عوامل مخاطره آمیز شغلی هستند که در بسیاری از محیط های
کاری نظیر آزمایشگاه ها های تشخیص طبی ،بیمارستان ها و درمانگاه ها،صنایع
لبنی،دامداری ها و صنایع چرم و کشتارگاه ها وجود دارند.

عوامل بیولوژیک می توانند به دوشکل زنده و غیر زنده وجود
داشته باشند.میکروارگانیسم های زنده مانند:باکتری ها،مخمر ها و کپک ها که دارای
اندازه های کمتر از 10میکرون بوده و به واسطه عطسه،سرفه و غیره در محیط پخش
میشوند.این ذرات قادرند تا مدت ها در هوا معلق باقی بمانند. مثال هایی از عوامل
غیر زنده عبارتند از گرده گیاهان و بقایای بدن حشرات.

 

کلمه یونانی "بیو" به معنیزیستنو کلمه "لوژی" به معنیشناختاست. در نتیجه میتوانبیولوژیراعلم تحقیق و بررسیدر زندگیگیاهان،جانورانو همه موجودات زنده برای درکرفتارهای آن ها تعریف کرد.برای مثال در موردحیواناتمطالعهظاهر، خلق و خو و محیط
زیست
آن ها در حوزهبیولوژیاست. همچنین رابطه
موجودات با یکدیگر نیز در این حوزه
قرار می گیرد؛ به طور
مثال برای درک رفتارهای یک
حیوانمی توانموجودی دیگر را مورد
مطالعه قرار داد و سپس با ارتباطی منطقی به هدف رسید. علاوه بر
این ها عده ای ازدانشمندانکه پیرامون این علم به تحقیق و مطالعهمی پردازند، سعی می کنند
از نحوه شکل گیری حیات بر روی زمین هم اطلاعاتی به دست
آورند. این علم آن قدر
وسیع است که برای فعالیت در آن باید تقریبا تمام کره زمین را
زیر و رو کرد و نمونه های لازم را برای مطالعه به دست آورد.  



دو بخش اساسی زیست شناسی یا بیولوژی

1) گیاه شناسی : مطالعهگیاهانو مسائل مربوط بهآنان و عوامل موثر در
زندگی آن ها


2)
جانور شناسی : این شاخههم دقیقا مانندگیاه شناسیاست با این تفاوت که به
جای
گیاه،حیوانبررسی می شود

 




ادامه مطلب

[ سه شنبه 94/9/10 ] [ 7:22 عصر ] [ نیما نظریان پور ]

هوش آینده- هوش دریافت انرژی ها

[ جمعه 94/9/6 ] [ 9:0 صبح ] [ نیما نظریان پور ]

پلیس فتا: مراقب برنامه های رایگان گوشی باشید

    رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان در زمینه استفاده از برنامه های رایگان گوشی های هوشمند هشدار داد.

اکبر امینی در گفت و گو با ایرنا افزود: تلفن هوشمند امروزه به یکی از مهمترین ابزارهای مورد استفاده برای فعالیت های روزمره تبدیل شده است.

وی ادامه داد: این امر افزایش اپلیکیشن های فارسی و ایرانی برای سیستم عامل های موبایل بویژه اندروید و iOS، استفاده از اسمارت فون ها را در کشورمان کاربردی تر کرده و هر روزه افراد بیشتری به سمت استفاده از این ابزار، گرایش پیدا می کنند.

وی پیش بینی کرد: با توجه به نظر کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات؛ برآورد می شود، شمار کاربران اسمارت فون ها تا پایان سال جاری به 40 میلیون نفر برسد.

وی در زمینه تهدیداتی که هنگام استفاده از گوشی های هوشمند احتمال بروز آن می رود بیان کرد: رشد روز افزون استفاده از تلفن های هوشمند یکی از عوامل اصلی ارائه برنامه های کاربردی رایگان است و این امر سبب تقاضای بیشتر کاربران برای ارائه اپلیکیشن های تلفن همراه می شود.

وی افزود: افزایش تقاضا برای اپلیکیشن می تواند بستر مناسبی را برای افراد سودجو در قالب جاسوسی از کاربران از طریق ارائه برنامه های رایگان برای گوشی های هوشمند ایجاد کند.
وی گفت: برخی اپلیکیشن های موبایلی موجود در سایتها و فروشگاهها از کدهای مخرب استفاده کرده و کنترل گوشی کاربر را در اختیار می گیرند.

رییس پلیس فتا همدان ادامه داد: متوجه شدن این موضوع بسیار مشکل است زیرا کدهای این اپلیکیشن ها با ترکیب میلیون ها کد مختلف دیگر در سیستم عامل راه را برای جاسوسی از گوشی کاربران هموار می کنند.

وی موارد جاسوسی را شامل ارسال پیامک های دریافتی و ارسالی کاربر بدون آنکه خود متوجه شود، ارسال عکس ها، کلیپ ها و فیلمهای موجود در حافظه گوشی، ارسال لیست تماس های دریافتی و شماره مخاطبین موجود در گوشی ذکر کرد.

سرهنگ امینی اظهار کرد: از طرف دیگر تهدیدات امنیتی گوشی های همراه هوشمند بیشتر از لب تاب و رایانه های خانگی است، چرا که میزان اطلاعات شخصی که کاربران با خود در موبایل های هوشمند حمل می کنند به مراتب بیش از نوت بوک و رایانه خانگی است.

وی اضافه کرد: همچنین دسترسی سارقان یا هکرها به گوشی همراه به مراتب سهل تر است و اخاذی از کاربر با توجه به داشتن اطلاعات زیاد از وی یکی از مهمترین تهدیدات است.
وی به دارندگان گوشی های هوشمند توصیه کرد: دارندگان اسمارت فون ها باید بر روی گوشی خود برنامه امنیتی مانند نرم افزار ضد جاسوسی را نصب و از دانلود بی مورد نرم افزارها و کلیپ های موجود در سایت ها خودداری کنند.

وی تاکید کرد: کاربران فقط برنامه ها و نرم افزارهای لازم و کاربردی را دریافت و تنها به نمونه های رسمی موجود در سایت های معتبر اعتماد کنند.

رییس پلیس فتا همدان گفت: هنگامی که کار شما با یک برنامه یا سرویس وب تمام شد، از برنامه خارج شده یا Log Out کنید.

سرهنگ امینی تاکید کرد: نباید این کانال را بدون Log Out کردن به حال خود باز گذاشت زیرا در اینصورت، دیگران اطلاعات شما را کنترل می کنند.

وی توصیه کرد: شهروندان در صورت مواجه با موارد مشکوک می توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی و یا با شماره 2182674به پلیس فتا اعلام کنند.




ادامه مطلب

[ دوشنبه 94/9/2 ] [ 10:38 عصر ] [ نیما نظریان پور ]